Bøger, som nævner Forbrugeraftaleloven § 33

Køb og salg af virksomheder (6. udg.)
Forfattere: Tina Brøgger Sørensen, Christian Lundgren, Jens Munk Plum, Kim Trenskow, Marianne Granhøj, Johannus Egholm Hansen, Michael Nørremark, Bent Kemplar, Teis Gullitz-Wormslev, Jakob Bernhoft og Lars Rosenberg Overby
Udgivelsesdato: 09. sep 2019
DJØF Forlag

Personoplysninger; den databeskyttelses-, markedsførings- og forbrugerretlige regulering

- Side 104 -

...mv. Dette kan give tidsmæssige udfordringer for køber, da f.eks. konkurrenter kan forsøge at udnytte situationen til at overtage kunderne. Man skal imidlertid være opmærksom på, at retsvirkningen af, at aftaler er indgået i strid med forbrugeraftalelovens § 4, er ugyldighed, såfremt aftaleparten påberåber sig dette, jf. forbrugeraftalelovens § 33.

Læs på Jurabibliotek