Bekendtgørelse om ledelse og styring af forsikringsselskaber m.v. § 15

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1405 af 5. december 2024

§ 15

Direktionen skal sikre, at der er fornøden dokumentation for virksomhedens aktiviteter, herunder at der er forretningsgange for

  • 1) i hvilket omfang beslutninger, beføjelser, udførte opgaver og forretninger samt opståede hændelser skal dokumenteres,

  • 2) i hvilken form dokumentationen skal ske,

  • 3) hvorledes der sikres tilgængelighed til dokumentationen,

  • 4) hvor længe dokumentationen skal opbevares, og

  • 5) hvis relevant, til hvem dokumentationen kan og skal videregives.

Stk. 2 Direktionen i et gruppe 2-forsikringsselskab skal sikre, at det klart fremgår af de i § 13 nævnte forretningsgange mv.

  • 1) hvilke opgaver der skal udføres,

  • 2) hvordan opgaverne skal udføres,

  • 3) i hvilket omfang udførte opgaver skal dokumenteres,

  • 4) i hvilken form dokumentationen skal ske,

  • 5) hvor dokumentationen skal opbevares,

  • 6) hvor længe dokumentationen skal opbevares,

  • 7) til hvem dokumentationen skal videregives, og

  • 8) hvor tidligere udarbejdet dokumentation kan findes.

Stk. 3 Dokumentationen, jf. stk. 1, skal foreligge enten skriftligt eller elektronisk.