Bekendtgørelse om vedligeholdelse og istandsættelse af almene boliger Kapitel 4

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 640 af 15. juni 2006,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 1413 af 9. december 2009 og bekendtgørelse nr. 1716 af 18. december 2017

Kapitel 4 Lejerens indflytning
§ 7

Boligorganisationen syner enhver bolig i forbindelse med indflytningen. Den indflyttende lejer skal indkaldes til synet.

Stk. 2 Der udarbejdes en indflytningsrapport ved indflytningen. Rapporten udleveres til lejeren ved synet, herunder i et digitalt dokument, eller sendes til lejeren senest 14 dage efter synet, såfremt denne ikke er tilstede ved synet, herunder i et digitalt dokument, eller ikke vil kvittere for modtagelsen af rapporten.

§ 8

Indflytningsrapporten skal indeholde en nærmere beskrivelse af boligens tilstand, jf. § 2, stk. 2, i denne bekendtgørelse samt § 14 og § 25, stk. 2, i lov om leje af almene boliger.