Forinden eller samtidig med, at midlerne indleveres til bestyrelse i en godkendt forvaltningsafdeling, skal den, der indbetaler midlerne, indlevere en forvaltningsmeddelelse til forvaltningsafdelingen. Kopi af eventuelt testamente, boopgørelse, gavebrev eller anden dokumentation vedlægges. Endvidere vedlægges dåbs- eller fødselsattest og dokumentation for personnummer for den, der er under værgemål. Er værgen beskikket, vedlægges værgebeskikkelsen.
Stk. 2 Forvaltningsmeddelelsen skal indeholde oplysning om
-
1) navn, adresse og personnummer på den, der er under værgemål,
-
2) navn, adresse og personnummer på værgen,
-
3) hvorfra midlerne stammer,
-
4) eventuelle særlige bestemmelser i bestyrelsesgrundlaget om udbetaling af renter og udbytte og om udbetaling af midlerne,
-
5) midlernes størrelse og sammensætning, og
-
6) om kontohaver modtager pension.
Stk. 3 Hvis midler, der er omfattet af værgemålet, er båndlagt, skal forvaltningsmeddelelsen indeholde de oplysninger, der er nævnt i stk. 1, og oplysning om
-
1) arveladers navn og adresse ved dødsfaldet samt dødsdatoen,
-
2) boets behandlingsmåde,
-
3) båndlæggelsens varighed, og
-
4) i hvilket omfang kapitalen er tvangsarv, dog kun hvis de almindelige bestemmelser om bestyrelse af båndlagt arv er fraveget ved testamente.