Dokumentation og oplysninger, der er nødvendige for toldbehandlingen, skal opbevares sammen med øvrigt regnskabsmateriale i mindst 5 år fra udgangen af det regnskabsår materialet vedrører og skal på begæring udleveres til Skatteforvaltningen.
Stk. 2 Når rejsende i overensstemmelse med de i EU-toldkodeksen fastsatte bestemmelser indgiver en papirbaseret toldangivelse, eller i andre tilfælde, hvor Skatteforvaltningen i overensstemmelse med § 1, stk. 4, giver tilladelse til, at der indgives en papirbaseret toldangivelse, skal angivelsen være vedlagt den dokumentation (fakturaer, fragtbreve, oprindelsesdokumenter, bevillinger, tilførselsanmeldelser, fabrikanterklæringer, importtilladelser m.v.), som efter Skatteforvaltningens skøn er nødvendig for toldbehandlingens gennemførelse.
Stk. 3 Når personer i overensstemmelse med de i EU-toldkodeksen fastsatte bestemmelser indgiver en mundtlig toldangivelse til et toldsted, skal den dokumentation (fakturaer, fragtbreve, oprindelsesdokumenter, bevillinger, tilførselsanmeldelser, fabrikanterklæringer, importtilladelser m.v.), som efter Skatteforvaltningens skøn er nødvendig for toldbehandlingens gennemførelse, samtidig fremlægges for toldstedet.