Arbejdsgiveren skal hvert år i samarbejde med arbejdsmiljøorganisationen, eller på virksomheder uden arbejdsmiljøorganisation i samarbejde med eventuelle arbejdsledere og øvrige ansatte, gennemføre en arbejdsmiljødrøftelse, hvor deltagerne
-
1) tilrettelægger indholdet af samarbejdet om sikkerhed og sundhed for det kommende år,
-
2) fastlægger, hvordan samarbejdet skal foregå, herunder samarbejdsformer og mødeintervaller,
-
3) vurderer, om det foregående års mål er nået,
-
4) fastlægger mål for det kommende års samarbejde og
-
5) drøfter, om der er den nødvendige sagkundskab om arbejdsmiljø til stede i virksomheden.
Stk. 2 På virksomheder med arbejdsmiljøorganisation, jf. kapitel 5, skal arbejdsmiljøudvalget desuden drøfte den supplerende uddannelse af arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere i arbejdsmiljøorganisationen.
Stk. 3 Arbejdsgiveren skal over for Arbejdstilsynet skriftligt kunne dokumentere, at den årlige arbejdsmiljødrøftelse har fundet sted.