Virksomheder skal senest én måned efter hændelsesunderretningen i § 77, stk. 4, sende en hændelsesrapport til Energistyrelsen. Hændelsesrapporten skal indeholde en detaljeret beskrivelse af hændelsen og virksomhedens håndtering af hændelsen, herunder:
-
1) Hændelsens alvor og indvirkning.
-
2) Antallet og andelen af brugere berørt af en eventuel forstyrrelse i leveringen af tjenesten samt forstyrrelsens varighed.
-
3) Geografisk område berørt at en eventuel forstyrrelse i leveringen af tjenesten.
-
4) Den type trussel eller grundlæggende årsag, der sandsynligvis har udløst hændelsen.
-
5) Anvendte og igangværende afbødende foranstaltninger.
-
6) Eventuelle grænseoverskridende virkninger af hændelsen.
-
7) En beskrivelse af samarbejdet med eksterne parter i håndteringen af hændelsen.
-
8) Opnåede erfaringer og læringspunkter fra virksomhedens håndtering af hændelsen.
-
9) Planlagt opfølgning på erfaringer og læringspunkter efter nr. 8, herunder tidsplan for opfølgning.
Stk. 2 Hvis en hændelse pågår for tidspunktet for hændelsesrapporten i stk. 1, kan virksomheden sende en foreløbig rapport med relevante statusopdateringer på det pågældende tidspunkt og en endelig hændelsesrapport senest en måned efter virksomhedens håndtering af hændelsen.
Stk. 3 Virksomheder kan i forbindelse med stk. 2 ansøge Energistyrelsen om, at hændelsesevalueringen i stk. 1 godkendes som en øvelsesevaluering, jf. § 23, hvis virksomheden har afprøvet konkrete øvelseselementer i bilag 4 i håndteringen af hændelsen. Ansøgninger om godkendelse af hændelse som en øvelse skal vedlægges en opdateret øvelsesplan, jf. § 20.