Tilskuddet kan først udbetales, når tilskudsmodtager efter Søfartsstyrelsens anvisninger dokumenterer, at projektet er gennemført i overensstemmelse med tilsagnet, og alle udgifter er afholdt.
Stk. 2 Søfartsstyrelsen kan dog bestemme, at tilskud udbetales i rater, der modsvarer de faktisk afholdte udgifter i en given periode.
Stk. 3 Dokumentationen skal angive samtlige udgifter og indtægter ved projektet i form af en specificeret regnskabsoversigt, der som minimum er i overensstemmelse med budgettets specifikationer og efter Søfartsstyrelsens nærmere anvisninger.
Stk. 4 Regnskabsoversigten for projekter skal attesteres af projektlederen og af den ansvarlige ledelse.
Stk. 5 Regnskabet for projekter, hvor tilskud udgør beløb som fastsat i Søfartsstyrelsens standardvilkår for tilskud fra maritim omstillingspulje, skal endvidere revideres i overensstemmelse med bestemmelserne i den revisionsinstruks, der sendes sammen med tilsagnet til projektholder.
Stk. 6 Søfartsstyrelsen kan anmode projektholder og samarbejdspartnere om supplerende oplysninger om projektets forløb, kræve samtlige regnskabsbilag indsendt til gennemsyn samt foretage besigtigelse af projekter.
Stk. 7 Søfartsstyrelsen kan tilbageholde 15 procent af tilskuddet, indtil der foreligger et afsluttende regnskab og rapportering.