Bekendtgørelse om forretningsorden for bestyrelsen for Finanstilsynet § 24

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 877 af 24. juni 2025

Protokol
§ 24

Bestyrelsessekretariatet sørger for, at der føres en protokol over forhandlingerne i bestyrelsen, hvoraf følgende fremgår:

  • 1) Hvilke medlemmer, der har været til stede på mødet eller deltaget på anden måde.

  • 2) Andre personer, der har været til stede ved behandling af sager i bestyrelsen.

  • 3) Bestyrelsens afgørelser og beslutninger.

  • 4) Væsentlige synspunkter, der måtte være fremkommet under bestyrelsens forhandlinger.

  • 5) Andre forhold, som et bestyrelsesmedlem eller Forbrugerombudsmanden ønsker indført i protokollatet, herunder angivelse af uenighed vedrørende en afgørelse eller beslutning.

Stk. 2 Bestyrelsessekretariatet udarbejder snarest muligt efter et møde udkast til protokollat og sender det efter formandens eller næstformandens godkendelse til bestyrelsesmedlemmerne senest tre uger efter bestyrelsesmødets afholdelse.

Stk. 3 Finanstilsynet sikrer, at protokollatet underskrives af alle bestyrelsesmedlemmer. Bestyrelsesmedlemmer, der ikke har deltaget i et møde, har pligt til at gøre sig bekendt med indholdet i protokollatet og underskrive protokollatet som læst. Bestyrelsesmedlemmerne underskriver digitalt, hvis dette ikke er muligt, kan underskriften ske fysisk.

Stk. 4 Forbrugerombudsmanden og andre personer nævnt i kapitel 5, der har været til stede ved behandlingen af sager i bestyrelsen, får kun tilsendt protokollatet af de dagsordenspunkter, de har deltaget i behandlingen af.

Stk. 5 Parter, der har haft foretræde for Finanstilsynets bestyrelse, modtager ikke protokollatet fra bestyrelsesmødet.