Tilbudsportalbekendtgørelsen § 2

Denne konsoliderede version af tilbudsportalbekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse om Tilbudsportalen

Bekendtgørelse nr. 347 af 04. april 2024

§ 2

Tilbudsportalen skal understøttes af en digital løsning og være tilgængelig, så både myndigheder, leverandører og borgere kan søge oplysninger på portalen.

Stk. 2 Indberetning af oplysninger til Tilbudsportalen skal ske ved anvendelse af den digitale løsning, som Social-, Bolig- og Ældreministeriet stiller til rådighed (digital selvbetjening) og skal ske i overens- stemmelse med systematikken i den database, der er indrettet dertil. Indberetninger til Tilbudsportalen, der ikke indgives ved digital selvbetjening, afvises af den myndighed, som, jf. § 4, stk. 3, § 5, stk. 3, eller § 6, stk. 3, skal godkende oplysninger om tilbuddet på Tilbudsportalen, jf. dog stk. 3 og 4.

Stk. 3 Hvis der er særlige forhold, der gør, at en plejefamilie ikke må forventes at kunne anvende digital selvbetjening, jf. stk. 2, skal myndigheden tilbyde, at indberetningen kan indgives på anden måde end ved digital selvbetjening efter stk. 2. Myndigheden bestemmer, hvordan en indberetning omfattet af 1. pkt. skal indgives.

Stk. 4 Myndigheden kan helt ekstraordinært ud over de i stk. 3 nævnte tilfælde undlade at afvise en indberetning, der ikke er indgivet ved digital selvbetjening, hvis der ud fra en samlet økonomisk vurdering er klare fordele for myndigheden ved at modtage indberetning på anden måde end digitalt.

Stk. 5 En digital indberetning anses for at være kommet frem, når den er tilgængelig for myndigheden.