RUT-bekendtgørelsen Kapitel 2

Denne konsoliderede version af rUT-bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse om Register for Udenlandske Tjenesteydere (RUT-registret)

Bekendtgørelse nr. 627 af 24. juni 2019,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 2183 af 15. december 2020

Kapitel 2 Registrets indhold
§ 3

Registret indeholder stamdata om:

§ 4

Registret indeholder følgende data om den udenlandske virksomhed:

  • 1) Den udenlandske virksomheds RUT-nummer, jf. § 10, stk. 5.

  • 2) Virksomhedens navn.

  • 3) Virksomhedens forretningsadresse i hjemlandet.

  • 4) Virksomhedens telefonnummer.

  • 5) Virksomhedens e-mailadresse.

  • 6) virksomhedens udenlandske registreringsnummer og registreringssted.

  • 7) Virksomhedens momsnummer og registreringssted.

  • 8) Virksomhedens branchekode.

Stk. 2 Registret kan indeholde oplysning om den udenlandske virksomheds CVR-nummer. eller SE-nummer. Såfremt virksomheden er optaget i Det Centrale Virksomhedsregister, vil virksomhedens navn blive leveret herfra.

Stk. 3 Hvis den udenlandske virksomhed ikke har et momsnummer i hjemlandet, skal oplysning herom angives i registret ved registrering.

§ 5

Registret indeholder følgende data om lønmodtageren:

  • 1) Navn.

  • 2) Statsborgerskab.

  • 3) Køn.

  • 4) Identifikationstype.

  • 5) Identifikationsnummer.

  • 6) Fødselsdato.

  • 7) Startdato for arbejdsperioden.

  • 8) Slutdato for arbejdsperioden.

  • 9) Oplysning om sociale sikringsforhold.

Stk. 2 For lønmodtagere, der opfylder betingelserne i Europa-Parlamentet og Rådets direktiv af 7. september 2005 om anerkendelse af erhvervsmæssige kvalifikationer, kan anmelder registrere dokumentation for indsendt forhåndsanmeldelse ved samtidig angivelse af til hvilken kompetent myndighed ansøgningen er sendt.

Stk. 3 For udstationerede lønmodtagere, der opfylder de betingelser, der er fastsat i hjemlandet for modtagelse af social sikring i sit hjemland, kan anmelder registrere en A1-attest.

§ 6

For virksomheder med ansatte indeholder registret følgende data om en kontaktperson på ydelsen:

  • 1) Navn.

  • 2) Statsborgerskab.

  • 3) Køn.

  • 4) Identifikationstype (pas, visa, identitetskort).

  • 5) Identifikationsnummer.

  • 6) Fødselsdato.

  • 7) Startdato for tjenesteydelsen.

  • 8) Slutdato for tjenesteydelsen.

  • 9) Telefonnummer.

  • 10) Email-adresse.

Stk. 2 Registret kan indeholde oplysning om opholdsadressen for virksomhedens kontaktperson.

§ 7

Registret indeholder følgende data om tjenesteydelsen:

  • 1) Startdato for levering af ydelsen.

  • 2) Slutdato for levering af ydelsen.

  • 3) Branchen.

  • 4) CVR-nummer for dansk hvervgiver i forbindelse med tjenesteydelsen, hvis hvervgiveren ikke er en privatperson.

§ 8

Registret indeholder følgende data om de enkelte arbejdssteder:

  • 1) Arbejdssted.

  • 2) Arbejdsstedsadresser for levering af ydelsen.

  • 3) Startdato pr. arbejdssted for levering af ydelsen.

  • 4) Slutdato pr. arbejdssted for levering af ydelsen.

  • 5) Antal personer pr. arbejdssted for levering af ydelsen.

Stk. 2 Hvis arbejdsstedsadressen ikke valideres i overensstemmelse med anvendelsen af Erhvervsstyrelsens it-system, skal arbejdsstedsadressen registreres med geografiske koordinater.