Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 30

Forbrugerombudsmanden.

- Side 74 -

...af loven, men at der på den anden side kan være et helt legitimt behov for at drøfte påtænkte markedsføringsforanstaltninger med forbrugerombudsmandsinstitutionen. Hertil kommer et kapacitetsspørgsmål, idet det kan kræve betydelige personelle ressourcer i forbrugerombudsmandsinstitutionen at besvare de ganske mange forespørgsler, der kan indkomme.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 75 -

beskeden har karakteriseret som tilladelige, se markedsføringslovens § 30, stk. 1, 2. pkt., og stk. 2.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...anerkendelsessøgsmål mod Forbrugerombudsmanden, medmindre der rent undtagelsesvist skulle være særlige forhold, som taler for at tillade noget sådant, og admitteringen af søgsmålet vil være i overensstemmelse med almindelige procesretlige principper. Spørgsmålet afhænger i sidste instans af domstolene og de konkrete sagers nærmere omstændigheder.«

Læs på Jurabibliotek