Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 16

Prisskiltning, faktureringsregler etc.

- Side 363 -

...gebyrer, og det bestemmes, at såfremt størrelsen eller opkrævningen af et gebyr, der ikke er reguleret ved lov, i et løbende kontraktforhold kan ændres til ugunst for forbrugeren, skal betingelserne herfor være klart fremhævet i kontrakten, således at ændringer efter stk. 2 altid skal varsles med rimelig frist, og således at varslingen skal ske ved

Læs på Jurabibliotek



Rabat og bonus

- Side 365 -

...oplysning om, hvilke varer og tjenesteydelser, der var omfattet af rabatten, til hvem den blev givet samt størrelsen i beløb eller procent af prisen. Reglen var formentlig meget ofte overtrådt og fremstod nok til sidst noget forældet. Det var i øvrigt vurderingen fra flertallet af udvalget, at reglen næppe var direktivkonform, se hertil rapporten, p. 421.

Læs på Jurabibliotek