14 dages gratis
Prøveabonnement
Fehmern Bæltloven § 3
Lov om projektering af fast forbindelse over Femern Bælt med tilhørende landanlæg i Danmark paragraf 3
Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af fehmern bæltloven og bygger på lov nr. 285 af 15. April 2009. Eventuelle senere ændringslove er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.
§3 Den faste forbindelse over Femern Bælt projekteres som en kombineret jernbane- og vejforbindelse bestående af en dobbeltsporet, elektrificeret jernbane og en firesporet motorvej. Projekteringen skal i øvrigt ske i overensstemmelse med de øvrige forudsætninger, som fremgår af den traktat, der er nævnt i § 1. Den faste forbindelse over Femern Bælt etableres mellem Puttgarden i Tyskland og Rødbyhavn med tilhørende betalingsanlæg, der placeres i Danmark, og diverse driftsfaciliteter.
Stk. 2 I tilslutning til den faste forbindelse, der er nævnt i stk. 1, foretages en projektering af en udbygning af de eksisterende jernbanelandanlæg i Danmark bestående af
-
1) en udbygning af jernbanen til dobbeltspor på strækningen fra Vordingborg til Storstrømsbroen og fra Orehoved til Rødbyhavn og
-
2) elektrificering af jernbanen på strækningen mellem Ringsted og Rødbyhavn.
Stk. 3 Transportministeren kan endvidere i tilslutning til den faste forbindelse, der er nævnt i stk. 1, foretage projektering af de nødvendige opgraderinger og miljømæssige forbedringer af den eksisterende motorvej på strækningen mellem Sakskøbing og Rødbyhavn.
For at skrive og dele noter skal du være oprettet som bruger og have abonnement.
Du kan se hvordan noterne og andre funktioner og værktøjer fungerer på markedsføringsloven.
Skriv en note