14 dages gratis

Prøveabonnement

- og meget mere...

Fehmern Bæltloven § 3

Lov om projektering af fast forbindelse over Femern Bælt med tilhørende landanlæg i Danmark paragraf 3

Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af fehmern bæltloven og bygger på lov nr. 285 af 15. April 2009. Eventuelle senere ændringslove er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.

§3 Den faste forbindelse over Femern Bælt projekteres som en kombineret jernbane- og vejforbindelse bestående af en dobbeltsporet, elektrificeret jernbane og en firesporet motorvej. Projekteringen skal i øvrigt ske i overensstemmelse med de øvrige forudsætninger, som fremgår af den traktat, der er nævnt i § 1. Den faste forbindelse over Femern Bælt etableres mellem Puttgarden i Tyskland og Rødbyhavn med tilhørende betalingsanlæg, der placeres i Danmark, og diverse driftsfaciliteter.

•••

Stk. 2 I tilslutning til den faste forbindelse, der er nævnt i stk. 1, foretages en projektering af en udbygning af de eksisterende jernbanelandanlæg i Danmark bestående af

  • 1) en udbygning af jernbanen til dobbeltspor på strækningen fra Vordingborg til Storstrømsbroen og fra Orehoved til Rødbyhavn og

  • 2) elektrificering af jernbanen på strækningen mellem Ringsted og Rødbyhavn.

•••

Stk. 3 Transportministeren kan endvidere i tilslutning til den faste forbindelse, der er nævnt i stk. 1, foretage projektering af de nødvendige opgraderinger og miljømæssige forbedringer af den eksisterende motorvej på strækningen mellem Sakskøbing og Rødbyhavn.

•••
profile photo
Profilside