Bekendtgørelse om tilsyn med kommunernes administration af reglerne om rådighed, konsekvenser og sanktioner for personer, der søger om eller får hjælp alene på grund af ledighed § 9

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1404 af 13. december 2006,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 926 af 28. september 2009

§ 9

Ved et tilsynsbesøg i kommunen skal direktoratet have adgang til de relevante akter i de sager, som direktoratet ønsker at føre tilsyn med.

Stk. 2 Et tilsynsbesøg varsles 14 dage før besøget. Direktoratet oplyser ved varslet, hvilke konkrete sager der skal indgå i tilsynet.

Stk. 3 Kan direktoratet ikke vurdere sagen endeligt under tilsynsbesøget, anmoder direktoratet kommunen om kopi af materialet i sagen.

Stk. 4 Hvis kommunen ikke kan give direktoratet kopi af materialet i sagen ved besøget, skal den sende det til direktoratet senest 14 dage efter besøget. Hvis kommunen ikke kan sende materialet inden for fristen, skal den oplyse hvorfor og hvornår materialet så vil blive sendt.

Stk. 5 Materialet skal sendes med sikker elektronisk post. Hvis dette ikke er muligt, skal kommunen sende materialet med post.