Bekendtgørelse om Terrorforsikringsrådet, sekretariatsfunktionen og tilsynet med skadesforsikringsselskabernes behandling af NBCR-terrorskader § 2

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 942 af 10. september 2019

§ 2

Terrorforsikringsrådets afgørelser og beslutninger træffes på et møde.

Stk. 2 Terrorforsikringsrådets formand leder rådets møder.

Stk. 3 Terrorforsikringsrådet holder møde på de af rådet fastsatte mødedage, og i øvrigt så ofte formanden finder anledning hertil, eller når et medlem fremsætter ønske om afholdelse af møde til behandling af nærmere angivne emner. Der skal holdes mindst et møde årligt.

Stk. 4 Formanden foranlediger, at mødet holdes.

Stk. 5 Ved møder uden for de fastsatte mødedage bestemmer formanden mødevarslet, som højst må være 4 uger.

Stk. 6 Formanden kan beslutte, at møder afholdes som videokonference, telefonmøde, en kombination heraf eller lignende.

Stk. 7 Medlemmer, der er forhindret i at deltage i et møde, skal give meddelelse herom til sekretariatet.

Stk. 8 I Terrorforsikringsrådets møder deltager medlemmer og suppleanter for de medlemmer, der er forhindret i at deltage. Suppleanter kan dog deltage som observatører, selvom medlemmet er til stede. Det påhviler det medlem, der er forhindret i at deltage i et møde, tidligst muligt at underrette sin suppleant samt sende denne relevant materiale, medmindre andet aftales med sekretariatet.

Stk. 9 Med mødeindkaldelsen skal følge en dagsorden med angivelse af de sager eller emner, der er til behandling, samt det materiale, der efter formandens skøn er nødvendigt.

Stk. 10 Dagsorden og mødemateriale udsendes som udgangspunkt elektronisk til Terrorforsikringsrådets medlemmer.