Bekendtgørelse om statens regnskabsvæsen mv. § 11

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 116 af 19. februar 2018

§ 11

Institutioner, der er omfattet af § 2, stk.1, nr. 1, er forpligtet til at anvende det af Moderniseringsstyrelsen administrerede koncernsystem, jf. kapitel 8.

Stk. 2 Institutioner, der er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 1, er endvidere forpligtet til at anvende de systemer på økonomi-, betalings-, HR- og lønområdet, der stilles til rådighed af Moderniseringsstyrelsen.

Stk. 3 Tilslutning til de i § 11, stk. 1 og 2, nævnte systemer sker efter nærmere aftale med Moderniseringsstyrelsen.

Stk. 4 Anvendelse af andre systemer end de i stk. 2 nævnte, forudsætter Finansministeriets godkendelse. En godkendelse forudsætter, at de pågældende områder betjener sig af et system, der tilgodeser de informations-, sikkerheds-, kontrol- og tidsmæssige krav, der til enhver tid gælder for de i stk. 2 nævnte systemer. En tilladelse forudsætter endvidere, at data kan udveksles elektronisk eller på anden måde med Moderniseringsstyrelsens systemer. Finansministeriet orienterer Rigsrevisionen om eventuelle godkendelser.

Stk. 5 Institutioner, der anvender supplerende systemer til at understøtte digitaliseringen af regnskabsvæsenet, skal sikre, at den supplerende systemløsning til stadighed understøtter gældende statslige standarder. Rigsrevisionen skal have adgang til at udtale sig inden ibrugtagningen af supplerende systemer, såfremt disse har betydning for revisionen.