Bekendtgørelse om social pension (førtidspension, seniorpension og folkepension) § 12

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 379 af 11. april 2023

§ 12

Ved flytning fra Færøerne eller fra Grønland til Danmark anmoder kommunalbestyrelsen om de nødvendige sagsakter fra Færøernes eller Grønlands socialforvaltning på dansk. Kommunalbestyrelsen videregiver relevante sagsakter til Udbetaling Danmark.

Stk. 2 Relevante sagsakter, jf. stk. 1, er følgende:

  • 1) Navn.

  • 2) Statsborgerskab.

  • 3) CPR-nummer.

  • 4) Oplysninger om bopælstid i riget i optjeningsperioden.

  • 5) Oplysninger om bopælstid i andre EU/EØS-lande eller Schweiz.

  • 6) Afgørelsen om folke- eller førtidspension.

Stk. 3 I sager om mellemste eller laveste førtidspension fra Færøerne og Grønland, skal kommunalbestyrelsen, ud over oplysninger, jf. stk. 2, nr. 1-6, anmode om

  • 1) helbredsoplysninger og

  • 2) oplysninger om arbejdsevne.