Bekendtgørelse om plejehjemsoversigten Kapitel 3

Denne konsoliderede version af bekendtgørelse om plejehjemsoversigten er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1219 af 22. oktober 2018

Kapitel 3 Indberetning af oplysninger
§ 7

Kommunalbestyrelser, jf. § 4, og private tilbud, jf. § 5, skal løbende indberette oplysninger til plejehjemsoversigten om nye tilbud eller ændringer i allerede eksisterende tilbud.

Stk. 2 Det er op til den enkelte kommunalbestyrelse at beslutte, om indberetningen af oplysninger om tilbud, der er del af den kommunale forsyning, jf. § 4, foretages af kommunen eller det enkelte tilbud. Kommunalbestyrelsen bør inddrage det enkelte tilbud i forhold til, hvilke oplysninger der indberettes til plejehjemsoversigten.

Stk. 3 Et tilbud har ikke krav på, at andre oplysninger end dem, der er nævnt i § 8, skal fremgå af plejehjemsoversigten.

§ 8

De oplysninger, der skal indberettes om tilbuddene, omfatter følgende:

  • 1) Baggrundsoplysninger om tilbuddet:

    • a) Tilbuddets navn.

    • b) Adresse.

    • c) Hovedtelefonnummer.

    • d) Mail.

    • e) Link til tilbuddets, alternativt kommunens, hjemmeside.

    • f) 4 billeder af tilbuddet.

    • g) Tilbuddets leders navn, leder-mail og leder-citat om tilbuddet.

    • h) Sygefravær.

  • 2) Bolig og drift:

    • a) Virksomhedsform (markeres ved afkrydsning).

    • b) Antal boliger i alt og antallet af boliger, der er egnet for par.

    • c) Husleje og indskud.

    • d) Demensmærkning, jf. § 3 og § 2 i bekendtgørelse om mærkning af demensegnede plejeboliger.

    • e) Beskrivelse af boligerne. Herunder markeres ved afkrydsning oplysninger om tekøkken, antal værelser, skabe, altan, eget badeværelse, internet, TV-pakke og træningsfaciliteter.

    • f) Beskrivelse af tilbuddets omgivelser. Herunder markeres ved afkrydsning oplysninger om gårdhave/grønne områder og sansehave.

    • g) Eget dyr tilladt og fælles dyr (markeres ved afkrydsning).

    • h) Ydelser hvor der er egenbetaling.

    • i) Mulighed for tilkøb (markeres ved afkrydsning).

  • 3) Faglig tilgang og aktiviteter:

    • a) Værdigrundlag.

    • b) Overordnet vision.

    • c) Faglig tilgang.

    • d) Tilgang til pårørende.

    • e) Mad. Herunder markeres ved afkrydsning om maden laves på tilbuddet.

    • f) Aktiviteter. Herunder markeres ved afkrydsning om der er faste ugentlige arrangementer.

    • g) Frivillige (markeres ved afkrydsning).

    • h) Seneste kommunale tilsynsrapport, hvis kommunen udarbejder en rapport i forbindelse med sit tilsyn.

    • i) Seneste tilsynsrapport efter sundhedsloven, jf. § 213 b, stk. 1, i sundhedsloven. Tilsynsrapporten skal være tilgængelig på oversigten i de første to år efter afrapporteringen.

    • j) Seneste tilsynsrapport efter serviceloven, jf. § 150 b, stk. 1, i lov om social service. Tilsynsrapporten skal være tilgængelig på oversigten i de første to år efter afrapporteringen.