Bekendtgørelse om Lønmodtagernes Garantifond § 1

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1456 af 04. december 2023

§ 1

Anmeldelse af lønmodtageres krav sker via en digital anmeldelse, der findes på fondens hjemmeside. Lønmodtager skal signere anmeldelsen med elektronisk ID (eID). De krav, der kan anmeldes, er følgende:

  • 1) Løn og andet vederlag.

  • 2) Erstatning for afbrydelse af arbejdsforholdet.

  • 3) Godtgørelse i forbindelse med opsigelse eller afbrydelse af arbejdsforholdet.

  • 4) Feriegodtgørelse.

  • 5) Renter og sagsomkostninger.

Stk. 2 Fonden kan fastsætte nærmere regler for anmeldelsens form, fuldmagtsforhold samt krav til underskrift/signering.

Stk. 3 Når særlige omstændigheder taler derfor, kan fonden gøre undtagelse fra anvendelse af den i stk. 1 nævnte digitale anmeldelse.