14 dages gratis
Prøveabonnement
Bekendtgørelse om Lønmodtagernes Garantifond § 1
Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 1661 af 01. august 2021. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.
§1 Anmeldelse af lønmodtageres krav sker via en digital anmeldelse, der findes på fondens hjemmeside. Lønmodtager skal signere anmeldelsen med elektronisk ID (eID). De krav, der kan anmeldes, er følgende:
-
1) Løn og andet vederlag.
-
2) Erstatning for afbrydelse af arbejdsforholdet.
-
3) Godtgørelse i forbindelse med opsigelse eller afbrydelse af arbejdsforholdet.
-
4) Feriegodtgørelse.
-
5) Renter og sagsomkostninger.
Stk. 2 Fonden kan fastsætte nærmere regler for anmeldelsens form, fuldmagtsforhold samt krav til underskrift/signering.
Stk. 3 Når særlige omstændigheder taler derfor, kan fonden gøre undtagelse fra anvendelse af den i stk. 1 nævnte digitale anmeldelse.
For at skrive og dele noter skal du være oprettet som bruger og have abonnement.
Du kan se hvordan noterne og andre funktioner og værktøjer fungerer på markedsføringsloven.
Skriv en note