Bekendtgørelse om krav til a-kassernes kontrol og administration § 3

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 150 af 20. februar 2019,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 88 af 28. januar 2020 og bekendtgørelse nr. 2102 af 14. december 2020

Generelle krav til a-kassernes it-anvendelse
§ 3

A-kassernes administration skal i videst mulig omfang basere sig på registre og elektronisk sagsbehandling.

Stk. 2 A-kasserne skal i videst mulig omfang benytte data fra indkomstregisteret, CPR og CVR, herunder oplysninger om aktuelle og tidligere ejerforhold af virksomheder, samt andre registre, som stilles til rådighed af Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.

Stk. 3 A-kasserne skal i videst muligt omfang benytte data fra SKAT’s Generelle Udstillings Løsning, kaldet GUL for medlemmer med selvstændig virksomhed om

  • 1) momsangivelser,

  • 2) B-indkomst, hvoraf der skal betales arbejdsmarkedsbidrag, og som ikke er oplyst til indkomstregisteret, og

  • 3) over- eller underskud ved selvstændig virksomhed på årsopgørelsen.