Bekendtgørelse om kommunernes medfinansiering af arbejdsløshedsdagpenge, midlertidig arbejdsmarkedsydelse og befordringsgodtgørelse til de forsikrede ledige § 20

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1513 af 23. december 2014,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 358 af 08. april 2015

Oplysninger om aktiveringsforløb og fritagelser fra kommunen
§ 20

Kommunen skal til brug for opgørelsen af bidraget til a-dagpenge og midlertidig arbejdsmarkedsydelse anvende oplysninger om alle aktiveringsforløb omfattet af kapitel 10, 11, 12 og 13 d i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Det gælder aktiveringsforløb, som er afsluttet i a-dagpengemåneden eller er i gang i den sidste uge af a-dagpengemåneden.

Stk. 2 Kommunen skal indberette følgende på hvert personnummer:

  • 1) Dataleverandør.

  • 2) Kommunenummer.

  • 3) Transaktionstype.

  • 4) A-dagpengemåned og år.

  • 5) Leverancenummer.

  • 6) Personnummer.

  • 7) GUID (et unikt nummer for en aktivitet).

  • 8) Angivelse af kodeliste for typen af aktivering, jf. kodelister for aflevering af resultatdata.

  • 9) Typen af aktivering, jf. kodelister for aflevering af resultatdata.

  • 10) Aktivitets startdato.

  • 11) Aktivitets slutdato.

  • 12) Ugentlig gennemsnitlig timetal - timer.

  • 13) Ugentlig gennemsnitlig timetal - minutter.

  • 14) Tidsstempling.

  • 15) Samlet leverancenr.

Stk. 3 For personer, der er deltager i selvvalgt uddannelse på fuld tid, og personer, der i henhold til § 21 f i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er fritaget for pligt til at deltage i tilbud, skal kommunen endvidere indberette følgende på hvert personnummer:

  • 1) Dataleverandør.

  • 2) Kommunenummer.

  • 3) Transaktionstype.

  • 4) A-dagpengemåned og år.

  • 5) Leverancenummer.

  • 6) Personnummer.

  • 7) GUID.

  • 8) Fritagelse startdato.

  • 9) Fritagelse slutdato.

  • 10) Årsag.

  • 11) Regulering.

  • 12) Tidsstempling.

Stk. 4 Oplysningerne efter stk. 2 og 3 skal udtrækkes digitalt via kommunens fagsystemer.

Stk. 5 Kommunen skal videregive oplysningerne efter stk. 2 og 3 digitalt til sin databehandler, der forestår opgørelsen af kommunens bidrag til a-dagpenge, midlertidig arbejdsmarkedsydelse og befordringsgodtgørelse.

Stk. 6 Oplysningerne skal være kommunens databehandler i hænde senest kl. 16.00 den næstsidste bankdag i måneden.