14 dages gratis
Prøveabonnement
Bekendtgørelse om godkendelse og registrering af ejendomsmæglere og optagelse i Ejendomsmæglerregistret § 2
Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 6 af 06. January 2016. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.
§2 Den, der ansøger om at blive godkendt som ejendomsmægler, skal for at opnå godkendelse have været ansat på fuld tid i mindst 2 år hos en ejendomsmæglervirksomhed i Danmark, som udøver formidling af salg af fast ejendom til eller for forbrugere, jf. dog stk. 3 og § 3.
Stk. 2 Ansøgeren skal i perioden have beskæftiget sig med følgende arbejdsopgaver:
-
1) værdiansættelse af ejendomme på baggrund af besigtigelse, juridiske og tekniske oplysninger,
-
2) udarbejdelse og indgåelse af formidlingsaftaler, salgsbudgetter og salgsprovenu,
-
3) udarbejdelse af salgsopstillinger,
-
4) udfærdigelse af købsaftaler på baggrund af forhandlinger mellem sælger og køber og
-
5) rådgivning af sælger om alle juridiske, tekniske og økonomiske forhold i forhold til det konkrete ejendomsformidlingsopdrag.
Stk. 3 Hvis ansøgeren har arbejdet på deltid, indgår dette forholdsmæssigt i opgørelsen af de 2 års praktisk erfaring.
For at skrive og dele noter skal du være oprettet som bruger og have abonnement.
Du kan se hvordan noterne og andre funktioner og værktøjer fungerer på markedsføringsloven.
Skriv en note