Bekendtgørelse om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler § 3

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1599 af 12. december 2023

§ 3

Tilgodehavende feriemidler, der er optjent i perioden fra den 1. september 2019 til den 31. august 2020, indberettes efter lovens § 3, til fonden på følgende vis:

  • 1) For lønmodtagere, der har tilgodehavende feriemidler optjent efter § 23, stk. 1, i lov om ferie, jf. lovbekendtgørelse nr. 1025 af 4. oktober 2019, og som er i fortsat ansættelse hos arbejdsgiveren pr. 1. september 2020, indberetter arbejdsgiver til fonden.

  • 2) For lønmodtagere, der har tilgodehavende feriemidler optjent efter § 23, stk. 5 og 6, og §§ 24 og 25 i lov om ferie, jf. lovbekendtgørelse nr. 1025 af 4. oktober 2019, indberetter arbejdsgiver efter § 3, nr. 9, i lov om et indkomstregister til FerieKonto eller Feriepengeinfo.

  • 3) For lønmodtagere, der har tilgodehavende feriemidler, der er omfattet af lovens § 3, stk. 6, indberetter Lønmodtagernes Garantifond til fonden.

Stk. 2 Tilgodehavende feriemidler efter stk. 1 indberettes til indkomstregistret.

Stk. 3 Arbejdsgivere, der ikke kan indberette tilgodehavende feriemidler til indkomstregisteret efter stk. 2, skal foretage indberetning til fonden på en blanket. Blanketten kan hentes på Virk.dk eller rekvireres hos fonden.

Stk. 4 Fonden tildeler et administrativt personnummer til lønmodtagere, der ikke har et dansk personnummer, ved indberetning af tilgodehavende feriemidler, jf. § 1, stk. 4, i bekendtgørelse om folkeregistrering nr. 862 af 13. juni 2023. Arbejdsgiver og lønmodtager skal anvende det tildelte administrative personnummer ved henvendelse til fonden. Fonden orienterer arbejdsgiver og lønmodtager om det tildelte administrative personnummer.