Bekendtgørelse om forvaltning og administration af tilgodehavende feriemidler § 21

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1599 af 12. december 2023

§ 21

Arbejdsgiver kan foretage frivillig indbetaling til fonden af en lønmodtagers tilgodehavende feriemidler, der er indberettet til fonden efter § 3, stk. 1, nr. 1, eller som er indberettet til Feriepengeinfo efter § 3, stk. 1, nr. 2, når indbetaling ikke skulle ske til FerieKonto eller en privat feriekasse.

Stk. 2 Arbejdsgiver skal oplyse til fonden, hvilke lønmodtagere der foretages indbetaling for efter stk. 1, jf. § 2, stk. 1. Fonden oplyser straks det samlede beløb til indbetaling inklusiv forholdsmæssig indeksering til og med den måned, hvori der er fastsat frist for indbetaling, jf. lovens § 6, stk. 3 og § 7, jf. denne bekendtgørelses § 2.

Stk. 3 Indbetaling skal ske på den af fonden anviste måde og indenfor en frist på 7 kalenderdage fra bestilling af den frivillige indbetaling, jf. stk. 2.

Stk. 4 Fonden kan, i en afgrænset periode i forbindelse med fastsættelse og ikrafttræden af ny sats for indeksering efter lovens § 7, stk. 2, afskære mulighed for frivillig indbetaling. Fonden oplyser i digital selvbetjening og på fondens hjemmeside om de perioder, hvor frivillig indbetaling er afskåret.