Bekendtgørelse om forsikring af privat skov mod stormfald og tilskud til gentilplantning m.v. efter stormfald § 11

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 847 af 14. juni 2022

§ 11

Naturskaderådet fastsætter fristen for anmeldelse af stormfald til det forsikringsselskab, hvor skovejeren har tegnet basisforsikring.

Stk. 2 Skadeanmeldelsen skal ske på en anmeldelsesformular, som godkendes af Naturskaderådet og findes på Naturskaderådets hjemmeside.

Stk. 3 Skadeanmeldelsen skal som minimum indeholde følgende oplysninger:

  • 1) Navn, adresse, ejendomsnummer og administrationsadresse.

  • 2) Kommune, skovens matrikelbetegnelse og evt. lokalt stednavn/skovens navn.

  • 3) Skovens størrelse og estimeret omfang af stormfaldet.

  • 4) Oplysninger om servitutter og tidligere tilskud.

  • 5) Ejers signatur og dato.

Stk. 4 Forsikringsselskabet videresender uden ugrundet ophold en kopi af skadeanmeldelsen med eventuelle bemærkninger til Naturskaderådet.