Bekendtgørelse om forhandling af håndkøbslægemidler fra håndkøbsudsalg § 3

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1275 af 27. november 2017

Dokumentation
§ 3

Et håndkøbsudsalg skal være i besiddelse af følgende oplysninger om lægemidler leveret til videresalg:

  • 1) Leveringsdato.

  • 2) Lægemiddelnavn, lægemiddelform og styrke.

  • 3) Antal pakninger.

  • 4) Pakningsstørrelse.

Stk. 2 Håndkøbsudsalget skal sikre, at der foreligger dokumentation for de oplysninger, som er nævnt i stk. 1, i form af indkøbsfakturaer, elektroniske data eller anden dokumentation.

Stk. 3 De oplysninger, som er nævnt i stk. 1, skal opbevares i mindst 5 år.

Stk. 4 Forpligtelserne efter stk. 1-3 kan varetages af den apoteker, håndkøbsudsalget er knyttet til. Dette skal apotekeren i givet fald meddele Lægemiddelstyrelsen.