Bekendtgørelse om finansielle rapporter for forsikringsselskaber og tværgående pensionskasser § 135

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 460 af 02. maj 2023

§ 135

Virksomheden skal i ledelsesberetningen

  • 1) beskrive virksomhedens hovedaktiviteter,

  • 2) beskrive usikkerhed ved indregning og måling, så vidt muligt med angivelse af beløb,

  • 3) beskrive usædvanlige forhold, der kan have påvirket indregningen eller målingen, så vidt muligt med angivelse af beløb,

  • 4) redegøre for udviklingen i virksomhedens aktiviteter og økonomiske forhold,

  • 5) omtale betydningsfulde hændelser, som er indtruffet efter regnskabsårets afslutning,

  • 6) beskrive virksomhedens forventede udvikling, herunder særlige forudsætninger og usikre faktorer, som ledelsen har lagt til grund for beskrivelsen,

  • 7) beskrive virksomhedens videnressourcer, hvis de er af særlig betydning for den fremtidige indtjening,

  • 8) beskrive de særlige risici, herunder forretningsmæssige og finansielle risici, som virksomheden kan påvirkes af,

  • 9) beskrive forsknings- og udviklingsaktiviteter i eller for virksomheden,

  • 10) omtale aktiviteter og filialer i udlandet og

  • 11) i årsrapporter, der indeholder et koncernregnskab, give en beskrivelse af koncernens juridiske, ledelsesmæssige og organisatoriske struktur omfattende både koncernvirksomhederne og væsentlige filialer i udlandet. Virksomheden kan erstatte beskrivelsen med en henvisning til, hvor en sådan opdateret beskrivelse er tilgængelig, eksempelvis på virksomhedens hjemmeside.