Jobcentrets it-system eller it-systemer, der kommunikerer med det fælles it-baserede datagrundlag om jobordrer vedrørende forskellige jobtyper, jf. § 133, stk. 1, skal indrettes således, at det kan modtage følgende oplysninger fra det fælles it-baserede datagrundlag, således at data er tilgængelige for jobcentrets virksomhedsrettede service:
-
1) Jobordrer vedrørende ordinære job som arbejdsgivere registrerer og opdaterer i selvbetjeningsløsningen Jobnet for Arbejdsgivere (JobAG), herunder fra arbejdsgivere i andre kommuner.
-
2) Jobordrer som er registreret eller opdateret af andre jobcentre eller af en arbejdsløshedskasse.
-
3) Status for jobordren, herunder:
-
a) Om den er under behandling, herunder i andre kommuner eller i en arbejdsløshedskasse.
-
b) Om ordren er inaktiveret fordi arbejdsgiveren for indeværende har modtaget tilstrækkeligt med henvisninger.
-
c) Om ordren er afsluttet fordi arbejdsgiver har lukket den på grund af opfyldelse af arbejdsgiverens behov for arbejdskraft.
-
d) Om ordren er afsluttet fordi tidsfristen for formidling af udløbet.
-
-
4) Den formidlingslog, der er tilknyttet den enkelte jobordre, herunder når formidlingsloggen opdateres.
Stk. 2 Jobcentret skal i sit it-system eller it-systemer, der kommunikerer med det fælles it-baserede datagrundlag om jobordrer, kunne:
-
1) Fremsøge jobordrer.
-
2) Opdatere en jobordre og dens status.
-
3) Hente en jobordre, herunder opdaterede jobordrer.
-
4) Registrere en formidling på en jobordre.
-
5) Opdatere en formidlingslog på en jobordre, herunder den enkelte persons status på en formidlingslog.
-
6) Modtage en opdateret formidlingslog på jobordrer, hvor jobcentret eller arbejdsløshedskassen har foretaget eller opdateret en formidling.