14 dages gratis
Prøveabonnement
Bekendtgørelse om det fælles it-baserede datagrundlag og det statistiske datavarehus på beskæftigelsesområdet § 131
Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 1798 af 03. December 2020. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.
§131 Kommunerne indberetter via bi.star.dk oplysninger om afgørelser i sager om følgende:
-
1) Førtidspension.
-
2) Ændring af førtidspension.
Stk. 2 For hver person registrerer og indberetter kommunen oplysninger om følgende:
-
1) Sagsbehandler.
-
2) Cpr.nr.
-
3) Hvornår sagen blev påbegyndt.
-
4) Hvilken ordning sagen behandles efter.
-
5) Hvorvidt borgeren modtog førtidspension på tidspunktet for sagens påbegyndelse.
-
6) Anledning til påbegyndelse af sagen.
-
7) Sagens afgørelse.
-
8) Hvorvidt kommunen har fulgt rehabiliteringsteamets indstilling.
-
9) Hvorvidt kommunen har fulgt sundhedskoordinatorens indstilling.
-
10) Om sagen skal vurderes på ny.
-
11) Helbred.
-
12) Ressourceforløb.
Stk. 3 For personer med ophold i udlandet registrerer og indberetter Udbetaling Danmark oplysninger som anført i stk. 1.
Stk. 4 For personer med ophold i udlandet, jf. stk. 3, modtager Styrelsen og Arbejdsmarked og Rekruttering oplysninger om følgende:
-
1) Cpr.nr., dog fødselsdato for personer uden cpr.nr.
-
2) Alder på ansøgnings- og afgørelsestidspunktet.
-
3) Køn.
-
4) Statsborgerskab.
-
5) Ansøgers bopælsland.
-
6) Dato for sagens påbegyndelse i udlandet.
-
7) Dato for modtagelse af ansøgningen.
-
8) Sagens afgørelse.
-
9) Om sagen skal vurderes på ny.
-
10) Helbred.
-
11) Indkomst- og uddannelsesoplysninger.
-
12) Arbejdsmarkedserfaring.
-
13) Navn på personen, som har indtastet oplysningerne på sagen.
-
14) Navn på sagsbehandleren.
Stk. 5 For sager afgjort af Ankestyrelsen indberetter Ankestyrelsen oplysninger som anført i stk. 1.
Stk. 6 For hver person registrerer og indberetter Ankestyrelsen oplysninger om følgende:
-
1) Sagsbehandler.
-
2) Cpr.nr.
-
3) Kommunens afgørelsesdato.
-
4) Ansøgers bopælskommune.
-
5) Dato for modtagelse af ankesagen.
-
6) Dato for afgørelsen.
-
7) Selve afgørelsen.
-
8) Om sagen skal vurderes på ny.
-
9) Afgørelsesgrundlaget.
-
10) Anledning til påbegyndelse af sagen.
-
11) Om behandlings-, aktiverings-, og/eller revalideringsmulighederne var udnyttet.
-
12) Helbred.
For at skrive og dele noter skal du være oprettet som bruger og have abonnement.
Du kan se hvordan noterne og andre funktioner og værktøjer fungerer på markedsføringsloven.
Skriv en note