14 dages gratis

Prøveabonnement

- og meget mere...

Bekendtgørelse om det fælles it-baserede datagrundlag og det statistiske datavarehus på beskæftigelsesområdet § 129

Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 1798 af 03. December 2020. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.

§129 Udbetaling Danmark registrerer og indberetter oplysninger om udbetaling af pension.

•••

Stk. 2 For alle sager, der har en bevilliget pensionssag, dog ikke henvendelses-, klage og aktindsigtssager indberettes data, som ligger til grund for pensionssagen:

  • 1) Kommune nummer.

  • 2) Cpr-nummer.

  • 3) Bopæls kommune.

  • 4) Start dato for pensionering.

  • 5) Lande kode.

  • 6) Stop koder.

  • 7) Partners cpr-nummer.

  • 8) Pensionskode.

  • 9) Samlivsstatus.

  • 10) Venteperioder.

  • 11) Brøk eller optjeningsprocent.

  • 12) Brøkpension.

  • 13) Pensionsoptjeningsprocent.

  • 14) Indkomstoplysninger.

•••

Stk. 3 Oplysninger om, hvilke specifikke ydelser pensionisten får udbetalt, herunder:

  • 1) Cpr-nummer.

  • 2) Ydelsestype.

  • 3) Beløb.

  • 4) Periode start dato.

  • 5) Periode slut dato.

•••

Stk. 4 Oplysninger om opsat pension, herunder:

  • 1) Kommunenummer.

  • 2) Cpr-nummer.

  • 3) Kommunenummer for den afgørende kommune.

  • 4) Startdato for hvornår udskudt pension bliver igangsat.

  • 5) Slutdato for hvornår den opsatte pension stopper.

  • 6) Samlivsstatus.

•••

Stk. 5 Oplysningerne indberettes månedligt ved filoverførsler ved brug af krypteret forbindelse via Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings ftp-server.

•••
profile photo
Profilside