14 dages gratis

Prøveabonnement

- og meget mere...

Bekendtgørelse om den klageansvarlige og finansielle virksomheders håndtering af klager § 3

Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 1219 af 20. November 2019. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.

§3 Generelle bestemmelser om den klageansvarlige og forretningsgang for håndtering af klager
En virksomhed skal udarbejde en forretningsgang for håndtering af klager.

•••

Stk. 2 Forretningsgangen for håndtering af klager skal angive virksomhedens procedure for klagehåndtering og virksomhedens klagevejledningspligt, jf. § 5, stk. 2. Forretningsgangen for håndtering af klager skal sikre, at alle klager behandles sagligt, og at modtagelsen af en klage anerkendes inden for tre arbejdsdage. Forretningsgangen for håndtering af klager skal også sikre, at klager bliver behandlet inden for rimelig tid.

•••
profile photo
Profilside