14 dages gratis

Prøveabonnement

- og meget mere...

Bekendtgørelse om anvendelse af vejafmærkning § 235

Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 1633 af 20. December 2017. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.

§235 Styreapparater for trafiksignalanlæg skal for alle hovedsignaler, 3-lys pilsignaler, bus- og letbanesignaler samt signal for nulemissionsbil samt cyklistsignaler kunne kontrollere, når der skal være rødt i en retning, om der er rødt i et af vejmyndigheden nærmere specificeret antal signaler (svarende til klasse CC1 i standarden DS/EN 12675, pkt. 4.7.1), og om der er fravær af rødt i alle signaler (svarende til klasse CB1 i standarden DS/EN 12675, pkt. 4.7.1).

•••

Stk. 2 Aktivering af kontrollen bevirker enten en fejlindikering eller en slukning af samtlige signaler inden for 300 millisekunder.

•••

Stk. 3 Fravær af rødt i alle hovedsignaler, 3-pilsignaler, bus- og letbanesignaler samt signal for nulemissionsbil eller cyklistsignaler i én retning skal altid udvirke en slukning.

•••

Stk. 4 Fravær af rødt i én signalgruppe med fodgængersignaler, der skal vise rødt i en konstellation med »grønt bag rødt« skal udvirke en slukning af samtlige signaler i anlægget.

•••
profile photo
Profilside