Bekendtgørelse om anmeldelse af ulykker efter arbejdsskadesikringsloven § 10

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 941 af 21. juni 2022

§ 10

Anmeldelse efter §§ 8 og 9 skal ske digitalt via anmeldelsessystemet EASY, medmindre anmeldelse sker efter stk. 2-3.

Stk. 2 Anmelder arbejdsgivere uden CVR-nummer ulykker, anvendes den digitale anmeldeløsning til RUT-nummer eller en digital blanket, der findes på virk.dk eller aes.dk.

Stk. 3 Anmelder tilskadekomne eller dennes efterladte en ulykke efter § 6, kan anmeldelsen ske digitalt via anmeldeløsningen på borger.dk eller via aes.dk.

Stk. 4 Anmeldelsen anses for modtaget på det tidspunkt, hvor meddelelsen registreres automatisk i anmeldesystemet, jf. stk. 1. Anmeldelsen er rettidig, når den er registreret, eller anmelder kan dokumentere, at digital anmeldelse er afsendt, senest kl. 23.59 på fristdagen.

Stk. 5 Anmeldelse skal indeholde de oplysninger, der er angivet i bilag 1.