Bekendtgørelse om afviklingsplanlægning og afviklingsberedskab Kapitel 2

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 2018 af 26. oktober 2021

Kapitel 2 Afviklingsplanlægning
§ 3

En virksomhed skal indsende oversigter og oplysninger, jf. bilag 1, til brug for udarbejdelsen, vedtagelsen og vedligeholdelsen af en afviklingsplan eller koncernafviklingsplan, jf. §§ 259 og 260 i lov om finansiel virksomhed eller §§ 184 og 186 i lov om fondsmæglerselskaber og investeringsservice og -aktiviteter, hvis Finanstilsynet anmoder herom. Finanstilsynet anmoder om oversigter og oplysninger, når disse ikke

  • 1) i forvejen er tilgængelige for Finanstilsynet, eller

  • 2) foreligger i et format, der er brugbart ved udarbejdelsen, vedtagelsen eller vedligeholdelsen af afviklingsplanen eller koncernafviklingsplanen.

Stk. 2 Finanstilsynet fastsætter en frist for indsendelse af oversigterne og oplysningerne, jf. stk. 1.