14 dages gratis
Prøveabonnement
Bekendtgørelse om adgang til tinglysningssystemet og om tinglysningsmåden § 13
Denne § er fra den opdaterede og konsoliderede version af denne bekendtgørelsen og bygger på bekendtgørelse nr. 763 af 20. July 2009. Eventuelle senere ændringsbekendtgørelser er implementeret i det omfang, de er trådt i kraft.
§13 Autorisation som anmelder meddeles efter ansøgning af Tinglysningsretten til de i tinglysningslovens § 49 d, stk. 2, 3, 7 og 8, anførte virksomheder, personer og selskaber, når disse opfylder betingelserne i §§ 15-22 og efter tinglysningsafgiftslovens § 17 kan afregne tinglysningsafgift månedligt.
Stk. 2 Er ansøger en virksomhed, på hvis vegne flere medarbejdere skal kunne disponere i medfør af § 12, skal ansøgeren angive en eller flere medarbejdere i virksomheden, der skal fungere som administrator af ansøgerens virksomhed som anmelder. Tinglysningsretten giver administrator adgang til hos retten at registrere de medarbejdere i virksomheden, som skal kunne disponere på virksomhedens vegne. Administrator kan ikke selv disponere som anmelder.
Stk. 3 Ved registrering af medarbejdere efter stk. 2, skal administrator angive navn og kontaktoplysninger på de pågældende samt oplysninger om deres digitale medarbejdersignaturer (certifikater).
Stk. 4 Hvis der i forhold til en bestemt virksomhed, på hvis vegne flere medarbejdere skal kunne disponere i medfør af § 12, findes særlige grunde, som gør det uhensigtsmæssigt at udpege en administrator efter stk. 2, kan Tinglysningsretten bestemme, at retten forestår registrering af de medarbejdere i virksomheden, som skal kunne disponere på virksomhedens vegne.
For at skrive og dele noter skal du være oprettet som bruger og have abonnement.
Du kan se hvordan noterne og andre funktioner og værktøjer fungerer på markedsføringsloven.
Skriv en note