Bekendtgørelse om adgang til og registrering m.v. af lægemiddel- og vaccinationsoplysninger § 11

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 191 af 27. februar 2024

§ 11

Apotekere og apotekspersonale skal ved ekspedition af en elektronisk recept såvel som papir-, telefon- eller telefaxrecept og udlevering til borgerne, indberette følgende:

  • 1) Ekspeditionsstedets P-nummer.

  • 2) Den enkelte ordinations ordinationsnummer, og den enkelte recepts ekspeditionsnummer.

  • 3) Ekspeditionstidspunkt.

  • 4) Borgerens personnummer eller et entydigt identifikationsnummer og fødselsdato, for borgere der ikke har et personnummer.

  • 5) Identifikation af den enkelte ekspedient (brugeridentifikation).

  • 6) Lægens eller tandlægens ydernummer eller kode for sygehusafdeling, hvor lægen har et sådan.

  • 7) Lægens ellers tandlægens autorisations-ID, hvor oplyst. Ved manglende oplysning indberettes et erstatningsnummer.

  • 8) Varenummer og antal af det udleverede lægemiddel, cannabisslutprodukt eller vaccine.

  • 9) Navn på udleveret lægemiddel, cannabisslutprodukt eller vaccine.

  • 10) Fritekst, hvor relevant.

  • 11) Ordinationens doseringskode, hvor denne foreligger.

  • 12) Ordinationens indikationskode, hvor denne foreligger.

  • 13) Ordinationens doseringens- og indikationstekst.

  • 14) Ekspeditionstype.

  • 15) Annullering af en receptekspedition, pga. fejludlevering eller returnering.

  • 16) Rette egne fejlindberetninger, herunder efter anmodning fra Statens Serum Institut eller Sundhedsdatastyrelsen.