Anmeldelsesbekendtgørelsen § 15

Denne konsoliderede version af anmeldelsesbekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse om anmeldelse, registrering, gebyr samt offentliggørelse m.v. i Erhvervsstyrelsen

Bekendtgørelse nr. 1244 af 29. august 2022,
som ændret ved bekendtgørelse nr. 385 af 05. april 2023, bekendtgørelse nr. 1286 af 09. november 2023 og bekendtgørelse nr. 1530 af 07. december 2023

Gebyr for bestilling af virksomhedsdokumenter m.v.
§ 15

Udskrifter af oplysninger om virksomheder og fotokopier eller aftryk af eventuelle mikrofilm af de dokumenter, der, jf. § 14, stk. 1, er offentligt tilgængelige, kan bestilles i Det Centrale Virksomhedsregister. Udskrift af serviceattest til brug ved deltagelse i udbud kan bestilles på www.virk.dk.

Stk. 2 For oplysninger, jf. stk. 1, opkræves betaling, jf. dog stk. 3. De til enhver tid gældende takster fremgår af www.erhvervsstyrelsen.dk. Betalingen opkræves efterfølgende, jf. dog stk. 4, 2. pkt. § 11, stk. 4 og 5, finder tilsvarende anvendelse. Betaling af gebyr for serviceattest, jf. stk. 1, 2. pkt., kan opkræves månedsvist.

Stk. 3 For udskrift af oplysninger om plan for grænseoverskridende fusioner, spaltninger og omdannelser, jf. selskabslovens § 279, stk. 1, nr. 1, § 299, stk. 1, nr. 1, og § 318 g, stk. 1, nr. 1, opkræves ikke betaling.

Stk. 4 Enhver kan efter indgåelse af en aftale med Erhvervsstyrelsen på vilkår, som er fastsat i aftalen, få adgang til oplysninger og dokumenter i Det Centrale Virksomhedsregister, jf. stk. 2. Erhvervsstyrelsen kan bestemme, at brugeradgang til oplysninger og dokumenter i Det Centrale Virksomhedsregister forudsætter betaling med elektroniske betalingsmidler.